Výlet místo Vymetání 2008

19.4. - 20.4.2008 / Foto: all
Kliknutím na fotografii si ji zobrazíte ve větším rozlišení. Pro návrat na náhledy použijte tlačítko Zpět na vašem prohlížeči.

Letošní klasické Vymetání se tak, jak ho známe, nekonalo. Důvodem bylo zaneprázdnění pořadatelů a další více či méně jiné důležitější věci. Více na www.vymetani.cz.

Na motorkách kolem hranic

Na pravidelné schůzi 3. 4. jsme se dohodli, že trasa dvoudenního výletu bude kolem Německých hranic ze severu na jih. Milan, jako hlavní plánovač dostal za úkol vypracovat detailní plán trasy, přičemž se svého úkolu zhostil, myslím, dosti kvalitně. Tudíž k plánované trase – zjednodušeně popsáno, měli jsme v plánu sraz v Mělníce u Shellu, dále vyrazit směrem na sever k hranicím k Děčínu. Zde přejet na německé kvalitní silnice a užívat si první jarní výlet posunem podél hranic směrem na západ. Přenocování bylo v plánu v Mariánských lázních v hotelu Krakonoš a druhý den opět pokračovat po německé straně nyní směrem jiho-východ až do Železné rudy. Odtud potom známými cestami na Prahu.

Krásný plán, leč skutečnost se malinko odlišovala. Na sraz v 10:00 přijeli včas obě rodiny Zahradníků a Vláďova posádka. Pěkně jsme si dali kafíčko a čekali, kdo další dorazí. Po nějaké době přijeli ještě Honza, Filip, Karel a Jarda. Už nevím ani v jakém přesném pořadí. Pěkně jsme se přivítali a s malým zpožděním vyrazili na cestu. Počasí od rána vypadalo „že to každou chvíli spadne“, no ale přece si nenecháme zkazit první společný výlet. Tak jedeme. Asi 20 kiláků od startu to začalo opravdu padat. Stále jedeme. Milan vede podle své nové GPS takže, se ztrácíme jen minimálně. Jenže padá a padá, už nejen déšť, ale už i teplota dosti dolů. Takže přichází asi nevyhnutelné rozhodnutí, jedeme nejkratší cestou do Mariánek. Ubytovat se, dát si teplou sprchu, svařáka a pěkně v teple restaurace posedět a pokecat. Někteří jsme si dali i hotelový bazén a opět se pokračovalo v příjemně nastartovaném večeru.

Mari píše, že je u nás asi za hodinu. Venku už hodně šero, stále prší a zima je také již kvalitní. Takže převládá názor, že sedí v autě a informuje nás o průběhu cesty pěkně z tepla topení. Ó jaké bylo naše překvapení, když před restaurací zastavil jeho nový Triumph a z motorky slezli dva zmrzlíci. Opravdu překvapili – hrdinové. Proběhla první pomoc, svařák, teplé nápoje a příjemně strávený večer.

Ráno jsou mezi námi pesimisté, kteří vidí počasí opět černě. Ale mé hodinky s veškerými dostupnými funkcemi v jednom říkají, že se to lepší. I když vyrážíme v nepromocích, má předzvěst se vyplnila a silnice schnou a nepromoky jdou dolů. Neděle se prostě vydařila. Objeli jsme původně plánovanou trasu na druhý den a krásně si to užili. Počasí nás za naši odvahu a neústupnost nakonec odměnilo.